17 mars 2015

Spets, spets och mera spets...

Jag har snöat in lite på spetsstickning just nu, så himla roligt är det! Har inte gillat det något vidare tidigare då jag hela tiden glömde omslag lite här och var och fick repa, repa och repa...

Här kommer lite av vad jag sysslat med de senaste veckorna...




Denna korallfärgade tröja är stickad i Alpaca efter Garnstudios mönster nr. 161-22. Blev riktigt nöjd och den var rolig att sticka. Så rolig att jag börjat på en till...


Den stickar jag i Pima bomull från Strikkebogen, ett av mina absoluta favoritgarn. Så mjukt och inte så stumt som bomull kan vara, Tänkte att oblekt skulle bli fint till våren och sommaren. Men inte nog med det, mellan dessa två har jag stickat en liten topp till butiken Litet Nystan...



Den är stickad i ett garn som innehåller mjölkfiber, supermjukt och lättstickat. Ser fram emot att se den i skylten snart:-)

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar