7 december 2015

Vad vore livet utan resor

Det är inte alltid nödvändigt att resa så långt för att få känna av ett land och dess kultur.
Jag låter ofta mina tankar få åka iväg och hitta på små historier runt tygerna eller garnet jag köper.
Vad hade designern tänkt? Vem bär kläderna? Hur vill jag använda tyget/garnet?


Jag tog mig en promenad in till Söder, Stockholm, förra veckan.
Det prickiga tyget är ett viscosefoder från modehuset Dior i Paris.
Mm…kan riktigt känna pulsen och skapandet hos designerna.
De småmönstrade tygerna, till höger, påminner om sidenslipsar och är av tunn fin bommullsväv.
Undrar vad de är tänkt till egentligen? Jag tänker sy blusar. Tyget med små rosa munnar är ett tänkt som foder och jag leker med mina tankar hur det skulle passa i en kappa eller kavaj.

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar