29 maj 2015

Nu har det varit avslutning på kvällskursen, Konstsömnad fortsättning I - HV-skola.

Jag börjar med att visa det sista arbetet jag gjorde på kursen, en låda med broderi på locket.
Vi fick själva välja helt fritt vilka tekniker vi ville använda och hur monteringen skulle se ut.


Så här såg starten ut...


...grunden på plats...


...det växer...


...förberedelse för montering på kartong under tiden som broderiet är uppspänt på en träskiva för att bli slätt och fint...


...trälim för att fästa broderiet på den klädda kartongen...


...sen var det dags att klä lådan som jag valde till monteringen med papper. 
Jag har använt mig av decoupagelim, lack och lim som är blandat...


...tvingar i olika storlekar för att fästa den broderiklädda kartongen på locket...


…klart!

/Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar