14 december 2014

Nästan klara


Först ut ett par "jeans" med hängslen och muddar.


Midjan gjorde jag lite högre än det som var på mönstret. Anledningen till det är jag upplever att barnbyxor ofta är för låga i midjan och då blir det lätt en glipa mellan tröja och byxa.
Tyget är babycord och muddtrikå samt tryckt bomullstyg till kanter, fickfoder och hängslen. Muddtrikån är inte den bästa kvaliteten, lite för tunn, men jag hittade inget lämpligare.


Hängslen med lite resår bak. 


Dubbla muddar så att byxan kan användas längre.

Det som fattas nu är att min modell - en ung dam som snart blir 2 år - behöver prova in längden på hängslena. Knapparna som ska sys fast ser ut som de i löskragen , några mm större bara. Jag tycker att det är viktigt att tänka på att barn gärna vill stoppa saker i munnen och då bör knapparnas diameter vara mindre än ett barns luftstrupe.

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar