1 juni 2014

Virkad kofta färdig!

Nu är min virkade kofta i Allino från BC Garn färdig, det är en dropsmodell som du hittar här http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=154&d_id=1&lang=se

Koftan hade ett väldigt brett spann på måtten mellan de olika storlekarna så jag hade svårt att välja vilken storlek jag skulle virka efter. Det slutade med att jag virkade den lite fastare efter en storlek som hade det större måttet. Slutresultatet blev att den ändå blev väldigt nätt! Jag har ännu inte satt i knapparna jag köpt för jag tänker att det ser bättre ut utan när den ändå inte kommer att gå och knäppa...

Här kommer lite bilder under resans gång...






Knapparna som jag förmodligen inte kommer att använda....

Jag har kommit en bit på mitt nästa projekt, här kommer en liten förhandsvisning...

Den här uppifrån och ner koftan är till min vän Anna, hon har själv valt garnet, det är en blandning med dropsalpaca och shetlandsull från BC Garn. Tror den kommer att bli riktigt fin.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar