12 februari 2014

Halvvanten Ivar från "Vantar för alla årstider"






Jag har länge varit sugen på att sticka något från boken "Vantar för alla årstider" och första projektet fick bli halvvanten "Ivar". Jag har stickat mina i BC Garns Shetlandsull, det är något tunnare än Rauma Finull som det ska vara enligt beskrivningen men det fungerade bra. Det finns så många fina färger att välja mellan i detta garn, jag har köpt mitt på www.litetnystan.se

Jag tyckte det var säkrast att lägga upp till den andra vanten direkt efter avmaskningen på den första. Jag känner mig själv och ofta blir det liksom bara en vante och det har man ju inte jättestor användning av....

Vi får se om jag behåller dessa själv eller så kanske det blir en present till någon kär vän...

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar