1 juli 2017

Sy efter en plan


Äntligen så har jag kommit igång att sy!
Av en händelse så hittade jag en FB-grupp som heter: 
Sy efter en plan.
Man gör fyra planer, vår, sommar, höst och vinter.
Varje plan ska innehålla 6 plagg som man kombinerar ihop.


Jag kom med ganska sent och valde att göra tre plagg i sommarplanen.
Först ut blev en kimono. Mönstret hittade jag här.
Tyget kommer från Ohlssons och är en stuv.


Plagg nr 2 blev en Noelle skirt från Jenny Hellströms första bok.
Tyget är inhandlat hos Tygverket.
T-shirten blev plagg nr 3 och här har jag "bara" klippt ut efter en gammal tröja.
Linnetrikå som jag köpt hos Gårda textil.


Det blev lite tyg kvar av infodringstyget i kjolen. 
Av det så blev det ett skärp som 
ska passa till den kommande blusen, i bomullsspets. 
Men först lite semester.


/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar